۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

می توانیم اگر بخواهیم



دیروز جمعه صفحاتی از کتاب "آیین زندگی" اثر مرحوم دیل کارنگی نویسنده ی شهیر آمریکایی را مطالعه می کردم که نکات قابل تأملی در آن یافتم که می خواهم با شما شریک سازم .
شاید این نکات تکراری باشد اما ارزش آن را دارد که یک بار به آن بیندیشیم:
- "ویلیام جیمز: تقریباً در هر موضوعی ،علاقه شما به آن موضوع اسباب نجات تان خواهد شد.اگر نتیجه به حد کفایت مهم باشد،حتماً به آن می رسید.
اگر بخواهید خوب باشید خوب خواهید بود،اگر بخواهید ثروتمند باشید ثروتمند خواهید شد،اگر بخواهید یاد بگیرید یاد می گیرید."
- با تغییر افکارمان می توانیم زندگیمان را تغییر دهیم ما همان هستیم که افکارمان هست.
- ترس بیشتر از هر عامل دیگری در دنیا،افراد را شکست می دهد.
- آنچه را که می خواهید ،تصور کنید.
- مردم مایل هستند که سخنران با آنها سخن بگوید نه برای آنها.

با خواندن بعضی از صفحات کتاب و جملات عالی فوق ،خصوصاً جمله ویلیام جیمز یک تصمیم گرفتم:
با خود گفتم من هر روز ساعت تلیفون موبایل خود را ساعت 5:00 صبح تنظیم می کنم تا با زنگ آن بیدار شوم چون هم باید نماز می خواندم و هم به ورزش صبحگاهی می رفتم .
ولی برای فردا می خواهم خودم بدون زنگ موبایل ساعت 5:00 صبح بیدار شوم.
بنابر این، شب ساعت موبایل را تنظیم نکردم.
وقتی صبح چشم باز کردم اولین نگاهم به ساعت دیواری روبه رویم خورد ساعت دقیقاً 5:00 صبح بود.
من از دیل کارنگی به خاطر این جمله اش تشکر می کنم :
" من تقریباً همه عمرم را صرف کرده ام که آدم ها را از چنگال ترس و تردید هایشان برهانم".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر